er alle reservedele bil det samme?

Det er indlysende, at hvert andet mærke og model af køretøjet har forskellige dele, der kræves. Hvert andet køretøj har varierende egenskaber, unikke performance komponenter og pakkede karakteristika behandles, hvad angår reservedele, eller brugerdefinerede og/eller høj præstation tilbud fra After-Market dele industrier. Det er sjældent at finde en linje af køretøjer, der anvender metoden cookie cutter for producenter af originalt udstyr (OEM) dele, det vil sige, en one-del-fits-all type tilgang. Dette var, hvordan bilindustrien startede, men det har ikke været set i næsten et århundrede. Variationer er ikke bare almindelig for dele, men for hele systemer.

I dagens marked kan en sag gøres til en bevægelse i retning af standardisering af Autodele over hele linjen. Mange nye emner er udviklet fra jorden op, og det er dyrt at gøre. Hver ny del kræver en endeløs liste af forskning og udvikling, markedsundersøgelser, ingeniørarbejde, afprøvning, integration, Køb, oplagring, reklame, støtte, fremstilling, distribution, regnskabs- og meget mere. Dette bliver en kæmpe økonomiske hjul i næsten alle brancher, og siver ned mulighed for mange mindre virksomheder. For nylig har der været en masse snak om behovet for at reducere omkostninger og levere kvalitet i samme åndedrag. Dette opnås næsten sikkert, men den eneste måde det kan være er gennem standardisering.

Dette er ikke at sige; reducere kvaliteten, men det er at sige; reducere omkostningerne ved at producere kvalitet. Virkeligheden i dag ‘s automotive og efter-markedet dele industrier, er temmelig klart, som de fleste ser det; pris kontra kvalitet. Det er ikke altid tilfældet for alt forbrugeren har til at træffe en beslutning om, men det er sandt, for de fleste. ægte eftermarkedet produkter er virkelig kopier af originalerne. Problemet er dog, de ikke er som de originale dele. De kan ligne sande producentens Autodele, især i de indlysende steder hvor eftermarkedet fabrikanten ved forbrugeren vil se. Automotive reservedele, hvorvidt OEM eller budget prissat knockoffs, hvor kvalitet og ydeevne er bekymret, du stort set få hvad du betaler for.

Skræddersyet og høj ydeevne dele har ry for at levere, hvad de siger, de vil, til en pris. Dette skaber endnu større forvirring for forbrugerne. De ser for det meste højere priser (ikke alle) med høj ydeevne og brugerdefinerede køretøjsdele, og spørge sig selv: er dette langt, ud over hvad jeg virkelig har brug for? Forbrugeren kan så overbevise sig selv, normalt ved hjælp af en sælger, at budgettet knockoff del er god nok, eller disse er alle virkelig den samme del, de vil gøre det samme job, de er af samme kvalitet. Så forbrugeren kan ende med en eftermarkedet en del på sin bil, der mere skade relaterede køretøjssystemer, eller simpelthen ikke udføre eller har meget begrænset holdbarhed. Der er beviser for, at moderne køretøjer dele producenter og for sags skyld, køretøjsfabrikanter, sig vil fortsætte tendensen mod Standardiser, reducere og genbruge fremover.

Mange interne komponenter af Toyota gjort automatiske transmissioner er genbrugt i nye køretøjer. Daimler-Chrysler er blevet bemærket for sent for genbrug eksisterende udstyr i nye og opdaterede processer. GM og Ford har også vist vilje til at starte en fremførsel af standardisering program, hvor meget af komponenterne vil være identiske. Ideen er at “ingeniør” omkring eksisterende bevist komponenter.

Variation i sidste ende vil svinde ind og i sidste ende omkostningen ved at producere kvalitet vil så godt. En god antallet af interne komponenter har været udsat for en standardisering af modemer platform. Nogle komponenter, som forbrugeren kan faktisk se og røre er blevet standardiseret samt i de seneste sene model design.

Hvad har alt dette fik at gøre med reservedele til din 1978 Buick? Intet overhovedet. Men hvad det har at gøre med en fremtid hvor automotive dele vil være af høj kvalitet, og vil være billig. Du kan ikke finde After-Market dele til din 2006 Infiniti. Der er en grund til. Der er ikke noget marked for det.

Du kan kun få dele til det hos forhandleren lige nu. Køretøjer under garantien vil ikke har brug for reservedele, indtil denne garanti er overstået.

En dag, i en ikke alt for fjern fremtid, vil man kunne købe brugerdefinerede og høj ydeevne kvalitet på eftermarkedet prissætning. Dag, men er ikke i dag. Du skal være bekymret med value-added bildele i den forstand at kvaliteten, i almindelighed, og kvalitet og dokumenteret performance navn mærker kommer med en i første omgang højere pris end andre. At indse, at de “andre” vil ende med at koste dig mere i det lange løb i uoprettelige skader på dit køretøj og fred i sindet, være opmærksomme på deres beslutninger om kvalitet, og hvad dens sande værdi er.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.